Hoe je mailinglijst je dromen kan laten uitkomen

Hoe je mailinglijst je dromen kan laten uitkomen

Je wilt meer omzet draaien zonder je een slag in de rondte te werken. De oplossing? Ga sparen! Geen zegeltjes van de supermarkt of voetbalplaatjes, maar abonnees voor je mailinglijst. Zorg dat jij waardevol bent voor hen, dan worden zij vanzelf waardevol voor jou.

Je hebt toch een doel voor ogen? Ergens aan die horizon heb je die stip die staat voor meer klanten, meer verkoop, meer omzet. De vraag is of je dat doel gaat behalen als je uurtje-factuurtje blijft werken.

De dag heeft maar 24 uur

Veel ondernemers moeten teveel uren draaien om lekker te verdienen. Uurtje-factuurtje werkt alleen als je uurtarief zo hoog is dat je met een normale werkweek jezelf een leuk salaris kunt uitbetalen. Je kunt mensen aannemen, maar dat brengt nogal wat verantwoordelijkheden met zich mee. Je kunt deelnemen aan goedlopende affiliate-systemen, maar om nou te zeggen dat je daar gelukkig van wordt…

En dus sta je al snel weer op hetzelfde punt, turend over het pad naar de horizon.

Wat doe jij met het goud?

Volume creëren is het toverwoord. Onze klanten, ondernemers zoals jij, hebben allemaal goud in handen. Ze doen er alleen niet altijd iets mee. Er is zoveel kennis en passie, maar ze kunnen het niet kwijt.

Hoe geweldig zou het zijn als jij in je eentje niet 1 klant kan bedienen maar 20 of 200 tegelijk? Of als je bijvoorbeeld via een online training 80 of 800 mensen zou kunnen begeleiden van A naar Z? Daar hoef je echt geen octopus voor te zijn. Je hoeft alleen je kennis en passie om te zetten in een product dat voor jouw doelgroep interessant is en in massale vorm over te brengen is.

Een band opbouwen met de mensen op je mailinglijst

Natuurlijk heb je niet meteen een volle zaal met toekomstige klanten of een kaartenbak vol cursisten die vanachter hun pc jouw training volgen. Daar zal je in moeten investeren. Via (online) marketing. En laat het sparen van abonnees voor je mailinglijst je daar nou eens geweldig bij kunnen helpen!

Betekent dat dat je wekelijks een nieuwsbrief moet sturen met jouw levensverhaal en tips? Nee. Zorg dat je de bezoekers van jouw website iets waardevols te bieden hebt waardoor ze je willen gaan volgen. Een ebook bijvoorbeeld, een mailserie of videoreeks met tips; als jouw doelgroep er maar warm voor loopt.

Via dat cadeautje komen mensen op jouw magische lijst te staan! Ga kennismaken met ze op een manier die bij jou en je doelgroep past. Wekelijks, maandelijks of 4x per jaar. Als je maar waarde geeft. En laat jezelf zien op social media. Zo bouw je verder aan de band met je abonnees. En dan zullen ze uiteindelijk sneller iets van je te kopen. Die workshop of online training bijvoorbeeld.

 

Geef waardevolle informatie

Komen de mensen uit zichzelf massaal naar je website om dat ene ebook te downloaden en zo op je mailinglijst te komen? Nee, zo makkelijk werkt het niet. Ook daar zul je in moeten investeren.

Op online kanalen laat je zien wie je bent en wat je kunt betekenen. En opnieuw gaat het om waardevolle informatie geven, gratis. Inspireer mensen, zodat ze in je gaan geloven en uiteindelijk massaal op de link van je weggever klikken. Je nieuwsbrief gaan lezen. En je product gaan kopen.

Dan komt die horizon ineens een stuk dichterbij.

Bloed, zweet en… gaan!

We gaan niet ontkennen dat het energie kost. En tijd. En zelfs geld. Maar je zou toch juist meer gaan verdienen? Dat gaat ook lukken. Maar niet voordat je hebt gezwoegd om je doelgroep aan je te binden. Om ze daarna iets fantastisch aan te bieden waar ze geen nee tegen kunnen en willen zeggen!

Hoe zorg je voor groei van je mailinglijst? Wij horen graag hoe jij waardevol voor je doelgroep bent.

Ook interessant voor je:

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Reageer

Verder lezen