Zo houd je je content productie hoog in de zomer

Zo houd je je content productie hoog in de zomer

Zomervakantie betekent komkommertijd… Het is vaak rustiger en je hebt minder te melden op het internet. Een hele uitdaging om tijdens deze periode goede en relevante content te produceren. Ook wij herkennen deze struggle. Het is namelijk belangrijk om de continuïteit erin te houden voor je bereik en aantal weergaves op social media, maar ook voor je doelgroep en potentiele klanten blijf je zichtbaar. Gelukkig weten we inmiddels na een aantal zomers hoe we dit kunnen tackelen en we willen graag deze tips met je delen!

Brainstorm!

Het kan zomaar zijn dat er voor jouw bedrijf iemand ‘chef content’ is. Het is belangrijk dat dit in zijn of haar vakantie goed wordt overgenomen. Zorg dan ook voor een goede overdracht en kijk of je voor de vakantieperiode een brainstorm kunt doen voor de content in de zomervakantie.

Recyclen

Houd het in de zomerperiode vooral simpel. Wring je niet in allerlei bochten om de nieuwe en beste content te bedenken, maar kijk eens naar content die al goed heeft gescoord en gebruik deze opnieuw. Je kunt er eventueel voor kiezen om de caption net even anders in te steken of de content in een ander jasje gieten.

Plannen, plannen, plannen

Leg de vakantieplanning vast in een contentkalender zodat anderen het gemakkelijk kunnen overnemen. Zorg dat ze in de kalender eenvoudig kunnen terugvinden wat het onderwerp is, welke vorm (blog, foto, quote of video), de inhoud, welke kanalen en wanneer het geplaatst moet worden. Extra tip: maak gebruik van een inplan tool. De content laat zich natuurlijk niet zelf inplannen ;). Afhankelijk van welke tool je gebruikt (bijvoorbeeld: Buffer, Hootsuite of Later) kun je wekelijks of zelfs maandelijks vooruitplannen.

Blijf reageren op comments

Hoewel het 2020 is, zijn er nog geen robots uitgevonden die je in kunt zetten om reacties op je content te beantwoorden. Helaas pindakaas. Om de interactie te behouden is het belangrijk iemand anders hiervoor aan te wijzen die dit bijhoudt tijdens jouw afwezigheid.

 

Worstel jij ook met je contentproductie in de zomer? Wellicht is het inschakelen van een Virtual Assistant iets voor jou! Lees in deze blog wat een VA kan betekenen voor jouw social media.

Reageer

Verder lezen