Van lezen word je slimmer en vanzelf succesvol. Of toch niet?

Van lezen word je slimmer en vanzelf succesvol. Of toch niet?

Een gewoonte die veel ondernemers hebben is het lezen van veel boeken. Lezen zorgt namelijk voor ontspanning én ontwikkeling. Je wordt er slimmer van. Om onze hersenen te laten groeien, lezen en luisteren (Kim is meer van de luisterboeken) wij daarom ook heel wat af. Soms raak je dan zo geïnspireerd door iets of iemand dat je er uren over kan praten. Dit hadden wij met Russell Brunson, schrijver van het boek Dotcom secrets. We nemen je graag kort mee in ons enthousiasme …;)

Starten op microniveau

Russel is een self-made man. Tijdens zijn studie wist hij al heel goed dat hij geld wilde verdienen, maar zat liever niet te veel achter de boeken (mmm, misschien doen we dan toch iets fout?). Hij is klein begonnen door een product op microniveau in de markt te zetten.

In zijn boek vertelt hij je zijn verhaal over hoe hij van dit kleine product naar topondernemer groeide. Een echt verhaal over hoe hij met horten en stoten succesvol is geworden en een reminder dat succes je dan ook niet zomaar komt aanwaaien. Hoe dit product na vele tegenslagen, uiteindelijk toch goed in de markt kwam te staan. Over hoe hij zijn kennis verder is gaan uitbreiden en zijn vele ervaringen. Een verhaal over hoe hij is gekomen tot waar hij nu is.

 

Onderzoek de markt tot je een ons weegt

Het speciale aan Russel is dat hij een van de weinige ondernemers is die niet zelf probeert te bepalen wat de markt wil. In plaats van tegen de markt te zeggen ‘kijk dit is mijn product en dit heb je nodig’ is hij echt gaan uitproberen en onderzoeken hoe de markt benaderd wil worden en wat de markt écht wil. Al deze informatie haalt hij uit de feedback van zijn marketingcampagnes.

 

Funnelen tot je niet meer kan

Een groot deel van zijn boek gaat over funnels, wat dit zijn en hoe je ze volgens hem het beste kunt inrichten. Het leuke aan dit boek is dat hij eigenlijk al zijn kennis en expertise hierin deelt, maar het boek ook direct dient als zijn eigen marketing. Twee vliegen in een klap dus!

Het is onvermijdelijk dat wij, als nuchtere Hollanders, het natuurlijk ook op een aantal punten met deze Amerikaan oneens zijn. Vinden wij dat je dagelijks naar je lijst moet mailen? En dat deze mails gevuld moeten zijn met je persoonlijke interesses? Nee. Desalniettemin kunnen we niet ontkennen dat het wél werkt, want wij en nu ook jij weten van zijn bestaan. En dat zijn natuurlijk de feiten. 😉

 

Bestel Dotcom secrets gratis

Je kunt dotcom secrets bestellen via allerlei online webwinkels, maar ook gratis (tegen betaling van verzendkosten) via deze link.

 

Ook interessant voor je:

Reageer

Verder lezen