Veelgestelde
Vragen

Hoe weet ik welk uurtarief ik waarvoor betaal?

We hebben verschillende tarieven voor verschillende werkzaamheden. Je betaalt dus niet voor een persoon maar voor het werk dat diegene doet. Het ene werk vraagt meer dan het andere. In het kennismakingsgesprek lichten we je graag de tarieven toe.

 

Hoe voorkom ik dat er te veel gebruik wordt gemaakt van het hoge tarief?

Onze samenwerking is op basis van vertrouwen, maar jouw vertrouwen willen we graag verdienen vanuit transparantie. Je krijgt regelmatig een update van je investering zodat je weet waar je aan toe bent. Daar zijn we graag transparant in.

Uiteindelijk willen voor jou het optimale eruit halen en zo veel als mogelijk bijdragen aan de uitgesproken doelen. Wij denken daarom met je mee. Wanneer is het slim om bijvoorbeeld ruimte te pakken voor strategische ondersteuning en wanneer gaan we meer voor de hands on werkzaamheden?

Voor ons is het belangrijk dat wij aan de verwachtingen voldoen, want dat maakt dat je lang met ons samenwerkt 😉.

 

Hoe weet ik zeker dat het geld wat ik uitgeef ook oplevert?

Zekerheid kunnen we je niet geven, maar we snappen je vraag wel.

Waarschijnlijk zal niet alles wat wij doen jou omzet opleveren. Maar dat is ook lang niet voor iedereen het doel van de samenwerking. Sommige mensen kiezen juist voor de samenwerking omdat ze hun tijd beter willen benutten of omdat wij dingen kunnen waar zij minder goed in zijn.

Door regelmatig overleg houden we binnen de samenwerking ons vizier op resultaten en mag je erop vertrouwen dat wij er alles aan zullen doen om de samenwerking te laten slagen.

 

Ik ben intuïtief ondernemer en het komt (regelmatig) voor dat ik iets bedenk wat ik dan graag snel uitgevoerd wil hebben. Kan dat wel, is daar de ruimte voor?

Natuurlijk kunnen wij meeschakelen. Maar wij willen ook graag jouw accountabilitypartner zijn. Wij kiezen er heel bewust voor om de tijd te nemen en vragen te stellen. Waarom wil je dit? En past dit bij de doelen die je hebt geformuleerd of misschien wil je ze bijstellen?

Hoe groter de nieuwe dingen zijn, hoe meer we hierbij stilstaan. Iets groots vraagt namelijk om een investering van tijd en we willen met jou daar de juiste keuzes in maken. Te vaak zien wij ondernemers een goed idee ondoordacht doorvoeren waardoor er chaos ontstaat of er veel waste is wat achteraf voorkomen had kunnen worden.

Kleine nieuwe dingen vragen niet zo veel. Daar kunnen we samen snel op schakelen (hoewel we ook hierin de vraag stellen zodat we focus houden) maar voor de grotere dingen willen we echt goed met je afstemmen of het passend is. En ja, als je vandaag iets bedenkt wat je gisteren af had willen hebben kan dat wel iets vertragen. Maar over het algemeen zijn onze klanten daar juist heel blij mee. Het geeft ze de kans om dingen echt goed weg te zetten zonder dat het ten koste gaat van andere dingen.

 

Wat als ik niet tevreden ben of om een andere reden onverwacht de samenwerking moet stoppen?

We hopen/verwachten dit natuurlijk niet. Maar goed, we hebben geen glazen bol. Voorop staat dat we willen samenwerken met mensen die zich geholpen voelen door ons en blij zijn met de samenwerking. Er kunnen ook andere (onvoorziene) omstandigheden zijn waardoor je de samenwerking wil stoppen. Nu komt dat gelukkig bijna nooit voor, maar toch.

We hebben in onze algemene voorwaarden opgenomen dat wanneer je de samenwerking wil stoppen, dat mogelijk is. Eerlijk gezegd; ook wij willen liever geen samenwerking waarin de ander niet meer wil. 😉

 

Ik ben tussendoor x weken weg, kan ik pauzeren?

Zolang je het op tijd aangeeft kun je stoppen of pauzeren. We kunnen natuurlijk geen garantie geven dat er ruimte is als je weer wilt starten, maar daar doen we wel ons uiterste best voor!

 

Kan de investering worden doorgeschoven worden naar de volgende maand?

Kort gezegd: nee. Uren die niet gemaakt zijn kunnen niet mee worden genomen naar de volgende periode. Maar wij doen er wel alles aan om te zorgen dat we de minimale investering optimaal benutten. Voor ons voelt het ook niet lekker om je te laten betalen voor iets wat we niet hebben gedaan. We kijken wekelijks naar de investering en houden je daarvan op de hoogte. Als we zien dat er nog ruimte over is, dan trekken we zeker tijdig aan de bel. Zo staat dit ook opgenomen in onze algemene voorwaarden. Wanneer de input er is, voelen wij het als onze verantwoordelijkheid om de investering ook volledig in te zetten. Tuurlijk zijn er uitzonderingen waardoor wij misschien niet volledig aan de verantwoordelijkheid hebben kunnen voldoen. In dat geval maken we passende afspraken om dit te compenseren.